Τι είναι το stress;

Το στρες είναι η φυσική αντίδραση του οργανισμού μας σε μια αντιλαμβανόμενη απαίτηση ή απειλή.

“Μια στρεσσογόνος κατάσταση είναι εκείνη την οποία δεν μπορούμε ή πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά, πράγμα που έχει ως συνέπεια ανεπιθύμητες σωματικές, νοητικές και συναισθηματικές αντιδράσεις.”

Γιατί δεν θα έπρεπε να αγνοούμε το stress;

Το στρες έχει συνδεθεί με πολλές ασθένειες και καταστάσεις, κυρίως λόγω της επίδρασης των ορμονών του στρες στο σώμα ενώ έρευνες δείχνουν ότι ειδικά η έκθεση σε μακροχρόνιες περιόδους στρες, μειώνουν την αντίστασή μας,κάνοντάς μας πιο ευάλωτους σε προβλήματα υγείας. Η λίστα των διαταραχών είναι μακριά και μεγαλώνει: καρδιακές παθήσεις, υπέρταση, γαστρεντερικά προβλήματα, πονοκέφαλοι, δερματολογικά προβλήματα, πόνοι στη μέση, αυπνία, σεξουαλικά προβλήματα, κατάθλιψη και ψυχικές διαταραχές… κ.α

Τα σωματικά συμπτώματα του stress περιλαμβάνουν:

  • Αίσθημα παλμών
  • Δύσπνοια
  • Πονοκεφάλους
  • Δερματικές ενοχλήσεις
  • Αυξημένη εφίδρωση
  • Δυσπεψία
  • Συχνά κρυολογήματα
  • Αυξημένη αρτηριακή πίεση
  • Εξάψεις
  • Υπερευαισθησία στο θόρυβο ή σε μυρωδιές
  • Μυικές κράμπες
  • Απώλεια σεξουαλικής διάθεσης
  • Διαταραγμένο ύπνο

Δεν είναι το στρες που μας εξουθενώνει. Είναι η αντίδρασή μας σε αυτό. Hans Selye

Η Επίδραση του stress στο σώμα

Όταν κάποιος βρίσκεται σε μια κατάσταση που του προκαλεί στρες, αυτό έχει μια βαθιά επίδραση σε ολόκληρο το σύστημα νου-σώματος. Πυροδοτεί μια σωματική αντίδραση, που συμβαίνει αυτόματα και σε ένα ασυνείδητο επίπεδο. Το σώμα εκκρίνει αδρεναλίνη, νοραδρεναλίνη και κορτιζόλη.
Αυτή η σωματική και βιολογική αλλαγή είναι φυσιολογική – είναι ένας προστατευτικός μηχανισμός που αποκαλούμε αντίδραση της «φυγής ή της πάλης» και δεν χρειάζεται να βρεθείτε σε πραγματικό κίνδυνο για να ξεκινήσει καθώς μπορεί να συμβεί και σε ψυχολογικό επίπεδο απλά με το να θυμηθούμε ή να φανταστούμε κάτι τρομακτικό. Αν η αδρεναλίνη, νοραδρεναλίνη και η κορτιζόλη δεν χρησιμοποιηθεί από το σώμα μας , τότε συσσωρεύεται μια πλεονάζουσα ποσότητα που έχει μια επιβλαβή επίδραση στον οργανισμό μας.
Αν το στρες είναι σύντομο, το σύστημα μας θα αναλάβει να μειώσει τα επίπεδα του στρες και το σώμα θα επιστρέψει στο κανονικό. Ωστόσο, αν η αντίδραση του στρες συνεχιστεί για μια παρατεταμένη περίοδο με ανεπαρκή ξεκούραση και χαλάρωση ή φυσική άσκηση, ο νους και το σώμα τελικά θα υποφέρουν.

Μα είναι δυνατόν να μην έχω stress;

Το να ζούμε με επιτυχία σε ένα στρεσσογόνο κόσμο σημαίνει να μην έχουμε ούτε υπερβολικά πολύ ούτε υπερβολικά λίγο στρες. Ένας ορισμένος βαθμός στρες μπορεί να έχει θετικά οφέλη αφού το στρες μας κινητοποιεί, μας κάνει πιο δραστήριους, αποτελεί έναυσμα για προσωπική ανάπτυξη, πηγή δημιουργικότητας, λειτουργεί ως προειδοποιητικό σήμα κ.ο.κ.
Όλοι έχουμε το προσωπικό μας “ιδανικό επίπεδο πίεσης”(optimum pressure level) και καλό θα ήταν να μπορούμε να αναγνωρίζουμε πότε βρισκόμαστε σε ισορροπία και πότε ο νους, το σώμα και τα συναισθήματά μας μας λένε “φτάνει ως εδώ” οπότε είμαστε στρεσαρισμένοι και νιώθουμε άσχημα. Χρειάζεται να ανακαλύψουμε αυτό το “ιδανικό επίπεδο πίεσης”, έτσι ώστε να μην το ξεπερνάμε σε τακτική βάση- το μυστικό είναι να δημιουργήσουμε μια ισορροπία που διασφαλίζει ότι δεν ξεπερνάμε κατά πολύ τα όρια μας.. Είναι σημαντικό να διασφαλίσεις ότι εσύ ελέγχεις την πίεση και το στρες στη ζωή σου και όχι το στρες εσένα.

Πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε;

Στο Γραφείο Δέκα, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να ανακουφιστείτε από το στρες εάν περνάτε μια ιδιαίτερα στρεσσογόνο περίοδο στη ζωή σας αλλά ακόμη να αποκτήσετε τα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να διαχειρίζεστε το στρες σε καθημερινή βάση στη ζωή σας γενικά. Ανάλογα με το στόχο και τις ανάγκες σας προσφέρονται τα δύο παρακάτω προγράμματα:

Πρόγραμμα Ανακούφισης από το Stress (Stress Relief Program)

Περιλαμβάνει: Δύο υπνοθεραπευτικές συνεδρίες βαθιάς χαλάρωσης που θα σας βοηθήσουν να απελευθερώσετε τη συσσωρευμένη ένταση και να συνειδητοποιήσετε πως μπορείτε να χρησιμοποιείτε το μυαλό σας για να επηρεάζετε θετικά το σώμα σας.

Πρόγραμμα Διαχείρισης Stress (Stress Management Program)

Το πρόγραμμα αυτό, είναι ένας συνδυασμός ανακούφισης από το στρες, συμβουλευτικής και ψυχο-εκπαίδευσης ως προς τη διαχείρισή του.

Περιλαμβάνει τέσσερεις συνεδρίες:

ΣΥΝΕΔΡΙΑ Ι: Συνέντευξη-Διερεύνηση
Μέσα από μια διαδικασία συμβουλευτικής θα εντοπίσετε ποιά ακριβώς είναι τα δικά σας προσωπικά στρεσογόνα ερεθίσματα ή καταστάσεις στην προσωπική και επαγγελματική σας ζωή έτσι ώστε να μπορείτε να τα αναγνωρίζετε εγκαίρως και να ελέγχετε τα επίπεδα στρες ενώ επίσης θα μάθετε περισσότερα για τις αλήθειες σχετικά με το στρες. Ακόμη, θα ενημερωθείτε σχετικά με την ύπνωση και την υπνοθεραπεία. Οι πληροφορίες αυτής της συνεδρίας θα είναι χρήσιμες προκειμένου να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια εξατομικευμένη υπνωτιστική εφαρμογή ειδικά για εσάς.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΙΙ + ΙΙΙ: Υπνοθεραπεία
Οι δύο αυτές συνεδρίες θα σας βοηθήσουν να μειώσετε το στρες και να ενσωματώσετε καινούριες αντιδράσεις στη ζωή σας, να λειτουργείτε πιο ήρεμα και αποτελεσματικά.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΙV: Εκπαίδευση στην αυτο-ύπνωση
Αυτή η τελευταία συνεδρία θα σας μάθει πως να εφαρμόζετε ύπνωση στον εαυτό σας έτσι ώστε να μπορείτε να ανακουφίζεστε από το στρες όποτε το χρειάζεστε και να συντηρήσετε τα θετικά οφέλη της υπνοθεραπείας.

Σχετικά με τη συγγραφέα

Έλενα Καμπισοπούλου

ΑΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ

Η ζωή είναι μικρή και αν δεν κάνεις αυτή την αλλαγή τώρα τότε πότε;

+302109313910

Επικοινωνήστε μαζί μου

ΑΛΛΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Έλενα Καμπισοπούλου - Γραφείο 10 - Ψυχοθεραπεία
Άγχος & Κρίσεις Πανικού
December 25, 2019
Έλενα Καμπισοπούλου - Γραφείο 10 - Ψυχοθεραπεία
Αυτοεκτίμηση
December 25, 2019
Έλενα Καμπισοπούλου - Γραφείο 10 - Ψυχοθεραπεία
Κατάθλιψη
December 25, 2019
Έλενα Καμπισοπούλου - Γραφείο 10 - Ψυχοθεραπεία
Φόβοι & Φοβίες
December 25, 2019
Έλενα Καμπισοπούλου - Γραφείο 10 - Ψυχοθεραπεία
Απώλεια & Πένθος
December 25, 2019
Έλενα Καμπισοπούλου - Γραφείο 10 - Ψυχοθεραπεία
Αυπνία & Προβλήματα ύπνου
December 25, 2019