• 1. Η αντίληψή σου για την παρούσα στιγμή χρωματίζεται από τις παρελθοντικές σου εμπειρίες. Όταν βιώνεις μια σύνθετη κατάσταση, δοκίμασε να ρωτήσεις τον εαυτό σου:  «Μέσα από ποιο πρίσμα Βλέπω αυτή την κατάσταση; Τη βλέπω γι’ αυτό που είναι, ή μέσα από το πρίσμα μιας ανασφάλειας που δημιουργήθηκε στο παρελθόν;
  • 2. Η αντίληψη που οι άλλοι έχουν για σένα διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από το δικό τους παρελθόν. Εάν αυτό που προβάλλουν επάνω σου, δεν  ταιριάζει με την αυτό-αντίληψή σου,  μη το παίρνεις προσωπικά. Τα ζητήματά τους  δεν έχουν να κάνουν με εσένα.
  • 3. Μερικές φορές όμως έχουν. Μπορεί να πρόκειται για κάποια «τυφλά» σου σημεία. Χρειάζεται να αναρωτηθείς εάν έχεις δεχθεί παρόμοια κριτική και από άλλους ανθρώπους. Τι μπορεί να βλέπουν σε εσένα που δεν είσαι πρόθυμος να δεις για τον εαυτό σου;  Η διάθεση να είσαι ανοιχτός σε ανατροφοδότηση που μπορεί να μην είναι κολακευτική  μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιώσεις τον εαυτό και τις σχέσεις σου.
  • 4. Όταν κάποιος σου λέει ότι τον πλήγωσες, άκουσέ το. Είτε έγινε από πρόθεση, είτε χωρίς να το θέλεις. Δεν είσαι εσύ εκείνος που θα αποφασίσει πώς νιώθει ο άλλος. Το γεγονός ότι πληγώθηκε είναι αρκετό για να πεις ένα «λυπάμαι», άσχετα με το ποιος θεωρείς ότι «έχει δίκιο» στην παρούσα κατάσταση.
  • 5. Δοκίμασε να αξιολογείς λιγότερο και να κατανοείς περισσότερο- ιδίως τα συναισθήματά σου. Έτσι θα έχεις την ευκαιρία να καταλάβεις από πού πηγάζουν  και ίσως να ακούσεις τα μηνύματα που κρύβουν, αντί  να ταυτίζεσαι μαζί τους  και να γίνεσαι επικριτικός με τον εαυτό σου.
  • 6. Παρατήρησε τα μοτίβα που αναπαράγεις στη ζωή σου- συνήθειες, συμπεριφορές, δυναμικές σχέσεων- και απόφυγε την τάση να κάνεις επιλογές που σου είναι γνώριμες αλλά δε σε εξυπηρετούν πλέον. Μπροστά σε μια επιλογή αναρωτήσου: « «Είναι αυτό που θέλω ή αυτό που είναι βολικό;»
  • 7. Όσο πιο καλά γνωρίζεις κάποιον, τόσο καλύτερα μπορείς να μιλήσεις στη δική του γλώσσα αγάπης και να τον φροντίσεις. Το ίδιο ισχύει για τον εαυτό σου. Συνέχισε να τον γνωρίζεις με μια διάθεση περιέργειας, όχι μόνο το ποιος είσαι σήμερα αλλά και το ποιος  γίνεσαι κάθε μέρα που περνάει.

Photo by carolyn christine on Unsplash

Σχετικά με τη συγγραφέα

Έλενα Καμπισοπούλου

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΕΚΑ

Ψυχολογικές υπηρεσίες με στόχο την υποστήριξη του σύγχρονου ανθρώπου στην πραγμάτωση του δυναμικού του, την επίτευξη καλύτερης αρμονίας με τον εαυτό και τους άλλους και την άντληση μεγαλύτερης ικανοποίησης από τη ζωή.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Έλενα Καμπισοπούλου, ψυχολόγος
Ενάντια στην Κουλτούρα του Βιασμού: H Συναίνεση Είναι το Παν
January 17, 2021
Έλενα Καμπισοπούλου, Ψυχολόγος , Φόβος
Ζώντας Διαρκώς Με το Φόβο
January 11, 2021
ψυχολόγος, Έλενα Καμπισοπούλου, ισορροπία
THE BALANCE WHEEL- Ένα εργαλείο για να φέρετε περισσότερη ισορροπία στη ζωή σας.
October 20, 2020
Έλενα Καμπισοπούλου, ψυχολόγος
“Ένας κόσμος χωρίς αγάπη είναι ένα ολέθριο μέρος”
September 22, 2020
Έλενα Καμπισοπούλου, ψυχολόγος, ψυχοθεραπεία
H Θεωρία του Δεσμού: Πώς η παιδική μας ηλικία επηρεάζει τη ζωή μας
May 4, 2020
Έλενα Καμπισοπούλου, ψυχοθεραπεία, ψυχολόγος
H ανισότητα της ψυχοθεραπευτικής σχέσης
April 27, 2020
H μετάδοση που μπορούμε να ελέγξουμε
March 28, 2020
Έλενα Καμπισοπούλου, ψυχολόγος, κορονωιος, πανδημία, πένθος
Αυτή η δυσφορία που νιώθεις είναι πένθος
March 26, 2020